5 overených krokov pri predaji nehnuteľností

Nováčik alebo skúsený developer? Ak chcete v konkurenčnom boji uspieť, pre svoj developerský projekt potrebujete zvoliť správne kroky, ktoré vám pomôžu s predajom. Realitný trh je špecifické prostredie s odlišným nákupným správaním než na aké ste zvyknutí v bežnom živote. Rozhodovací proces je relatívne dlhší, no na upútanie zákazníka máte málo času. Preto potrebujete kvalitnú, efektívnu a hlavne konzistentnú komunikáciu naprieč všetkými kanálmi. Ako postupovať pri propagovaní vášho developerského projektu? V článku nižšie vám priblížime 5 krokov overených úspešnosťou našich klientov.

Vizuálna identita projektu


Základným pilierom pri propagovaní developerského projektu je kvalitne vytvorená identita projektu. Kúpa nehnuteľnosti totiž nie je výsledkom impulzívneho rozhodnutia. Vhodne vytvorená identita vám pomôže budovať dôveru voči zákazníkom a zvýšiť rozpoznateľnosť na presýtenom realitnom trhu.

Dobrým príkladom komplexnej vizuálnej identity je developerský projekt Popradská – dobrá adresa. V tomto prípade sme pri tvorbe namingu využili obľúbenosť a povedomie lokality v Košiciach, kde sa projekt nachádza. Od názvu sme odvodili logo a postupne vznikla ucelená vizuálna identita projektu.

Túto identitu sme pripravili pre nášho dlhodobého klienta Metrostav Slovakia. Viac o projekte Popradská – dobrá adresa nájdete na tomto linku.

Tvorba loga pre realitný projekt Popradská - dobrý adresa

Webová stránka pre realitný projekt

Kvalitne a hlavne funkčne vytvorená webová stránka je pri predaji nehnuteľností nevyhnutnosťou. Pri návrhu dizajnu stránky vychádzame z vizuálnej identity projektu, ktorá by mala byť identická naprieč celým rozhodovacím procesom vašich zákazníkov. Vďaka konzistentnej komunikácii rastie dôveryhodnosť v daný developerský projekt, a to pomáha zvýšiť úspešnosť predaja.

Nemenej dôležitá je štruktúra webovej stránky. Musí byť prehľadná a nastavená tak, aby s ňou vedel zákazník pracovať intuitívne. Vďaka skúsenostiam s rôznymi developerskými projektami vieme, kde a aké informácie, sú pre potenciálnych kupcov v rozhodovacom procese dôležité.

Interaktívny výber objektov alebo prehľadná tabuľka bytových jednotiek s filtráciou, pomáha zákazníkom vybrať si svoj nový domov podľa vlastných preferencií.

Správne navrhnutým dizajnom vytvárame príležitosť pre rýchle kontaktovanie ohľadom vybraného bytu. Samozrejmou súčasťou sú správne navrhnuté a umiestnené call-to-action prvky. Mali by byť dostatočne veľké, výrazné a umiestnené všade tam, kde ho zákazník potrebuje. Aj vďaka tomu majú potenciálny klienti možnosť kontaktovať predajcu v ktromkoľvek momente.

Inzercia na realitných portáloch

Prítomnosť na realitných portáloch je pre úspech vášho projektu nevyhnutnosťou. Aj v priestore portálu sa však držte svojej identity a nezabúdajte na to pri tvorbe popisov projektu, grafických prvkov alebo vizualizáciách projektu či bytových jednotiek.

Dôležitou súčasťou pri predaji nehnuteľností sú kvalitné vizualizácie. Projekty totiž častokrát nie sú v momente podpisovania rezervačnej zmluvy hotové. V tejto situácii zákazníkom veľmi pomôžu kvalitné vizualizácie na základe, ktorých si dokážu predstaviť ich nový domov.

Tieto vizualizácie sú následne použité nie len na realitných portáloch či na webovej stránke, ale aj na sociálnych sieťach a skrz celý komunikačný mix.

V prípade, že je developerský projekt hotový, pomáhame našim klientom s fotením interiérov nehnuteľnosti, ktoré vyzerajú profesionálne a zanechajú v potenciálnych kupcov ten správny dojem.

Sociálne siete

Pri komunikačnom mixe odporúčame využiť silu sociálnych sietí. Ich obrovskou výhodou je budovanie povedomia o značke projektu, čo pozitívne vplýva aj na následne výkonnostné kampane.

So svojou komunitou na sociálnych sieťach odporúčame komunikovať pravidelne počas celej realizácie projektov (ideálne už pred začatím výstavby). Je dobré komunikovať výhody projektu, ako napríklad použitie kvalitných materiálov pri vyhotovení bytových jednotiek, dopravnú dostupnosť, možnosti parkovania či bohaté sociálne vybavenie (kaviarne, školy, nákupné centrá).

Klientom, ktorým spravujeme sociálne siete vždy vytvoríme publikačný plán a na základe neho pripravíme vizuálne zaujímavý obsah, s prihliadnutím na špecifiká sociálnych sietí.

TIP: Ak dostanete otázky od potenciálnych klientov ohľadom detailov projektu, možného termínu obhliadky či detailov vyhotovenia bytových jednotiek, je dôležité, aby nečakali na svoju odpoveď príliš dlho. Práve od sociálnych sietí očakávajú dynamickú komunikáciu.

Podpora predaja vďaka PPC reklamám

Okrem vyššie spomenutých krokov odporúčame podporiť váš predaj aj cez PPC reklamy. Aby ste vyťažili zo svojich brandových kampaní čo najviac, môžete ich okrem prítomnosti na sociálnych sieťach posilniť pomocou reklamného systému Google ads, ktorý má svoje špecifiká v cielení a distribúcii reklamy.

K brandovým kampaniam, ktoré sú skôr zamerané na povedomie, následne zapojíme výkonnostné kampane, ktoré sa sústredia viac na konkrétne konverzie.

Pri pravidelnej optimalizácii, ktorú robíme, aby sme v rámci priebehu kampani dosahovali, čo najlepšie výsledky, sledujeme okrem základných metrík aj špecificky nastavené hardové a softové konverzie. Medzi hardové konverzie patrí napríklad kontaktovanie formulárom, klik na telefón či email. Vďaka softovým konverzám vieme zase lepšie cieliť na kvalitnú návštevnosť, a tak vylepšovať priemernú cenu za preklik a následný kontakt či CTR.

Jednotlivé aspekty pravidelne sledujeme a optimalizujeme, aby sme pre našich klientov dosahovali tie najlepšie výsledky počas celej doby trvania kampaní.

Online bannery pre výkonnostné kampane realitného projektu

Na záver prechádza váš projekt do rúk realitných maklérov. Tí zvyčajne komunikujú priamo s klientom a sprevádzajú ho na prehliadke nehnuteľnosti. Maklérom môžete poskytnúť reklamné predmety alebo darčeky, ktoré nesú prvky vašej identity. Týmto spôsobom si potenciálni zákazníci z príjemnej obhliadky odnesú aj malý brandový „suvenír“.

Vďaka skúsenostiam s developerskými projektami vieme, čo na realitnom trhu skutočne funguje. Dokážeme zastrešiť celý proces od tvorby vizuálnej identity projektu, cez tvorbu webovej stránky, správu sociálnych sietí či prípravu a pravidelnú optimalizáciu online a offline kampaní. Naši klienti majú celý balík služieb pod jednou strechou, čo výrazne zvyšuje efektivitu celého procesu. Takto sa klienti môžu naplno venovať svojej práci a to ostatné nechajú na nás. Ak potrebujete pomôcť s ktorýmkoľvek bodom, neváhajte nás kontaktovať.

Prihláste sa na odber noviniek zo sveta marketingu, reklamy a technológií.
odber noviniek marketingZadaním svojej emailovej adresy súhlasíte so spracovaním osobných údajov
envelopephone-handsetcross linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram