Získavanie nových zákazníkov je jedným z hlavných cieľov, takmer každého podnikania. Čo to presne akvizícia je a prečo je dôležitá si prečítajte nižšie.
Získavanie nových zákazníkov (akvizícia) je jedným z najdôležitejších krokov vášho podnikania. Prinášate totiž novú kúpnu silu vašej značke. Akvizícia zákazníkov je najčastejšie možná najmä vďaka marketingu a počet nových akvizícii chcete pravidelne zvyšovať.
Celý proces akvizície začína nastavením správnej stratégie, segmentácie cieľových skupín, výberom vhodných komunikačných kanálov a vhodného obsahu. V ideálnom prípade je výsledkom získanie nového zákazníka.
Pri správne zvolenej stratégii vám akvizícia pomôže pri raste vašej firmy a značky. Nemôžete neustále oslovovať a predávať už existujúcim zákazníkom. Bez akvizície nových zákazníkov by vaše obraty tak rýchlo nerástli a nerozširovalo by sa ani povedomie vašej značky.
Po úspešnom získaní zákazníka je však potrebné si ho aj udržať a budovať retenciu (opakované nákupy). Je známe, že vo všeobecnosti sú náklady na získanie nového zákazníka oveľa vyššie ako náklady na existujúceho zákazníka. Rast je veľmi dôležitý, ale nezabúdajte ani na budovanie vernosti a dôvery voči existujúcim zákazníkom.