Denne vzniknú stovky nových webov či eshopov, no zďaleka nie všetky svojim majiteľom aj pomáhajú. Investícia do nového webu či vášho nového eshopu by mala priniesť hlavne výhody pre vaše podnikanie.
Online prostredie je pre väčšinu firiem a značiek dnes už kľúčovou záležitosťou. Otvára možnosti, ktoré vám fyzický priestor nikdy neposkytne. Ak ste náhodou stále na vážkach, zhrňme si čo pre váš biznis znamená byť online:
Ak sa rozhodnete investovať do svojho nového webu čas, úsilie a financie, určite chcete, aby ste z neho vyťažili maximum. Poďme sa teda spoločne pozrieť na to, ako vám vytvoriť novú kvalitnú webstránku.
Na začiatku prác pri každom novom webe, ktorý tvoríme pre našich klientov sa pýtame, čo od svojho webu očakávajú. Pre niekoho môže byť dôležitá prezentácia značky pomocou statických stránok či článkov. Pre iného klienta zasa počet odoslaných kontaktných formulárov a teda priame kontakty na ich potenciálnych klientov.
Okrem cieľov je dôležité ujasniť si na koho bude váš nový web cieliť. Kto budú jeho návštevníci? Budú to koncoví spotrebitelia, decision makery vašich potenciálnych partnerov, prípadne zahraničné publikum? Zároveň nás vždy zaujíma, aké majú naši klienti očakávania od dizajnu, funkcionalít či jazykových mutácií webu. Všetky tieto informácie sú pre nás podstatné v ďalších krokoch tvorby webstránok.
Akonáhle sa návštevníci prekliknú na váš web, ako prvé čo ich zaujme a zároveň môže odradiť je dizajn vášho webu. Ten sa podieľa na vizuálnej prezentácii a aj vďaka nemu budujete/komunikujete svoju značku. Dizajn webstránky je podstatný aj z hľadiska správania sa návštevníkov na webe. Ukážte im informácie, ktoré potrebujete, nasmerujte ich na podstránky, ktoré chcete aby videli, či na tlačidlá na ktoré majú kliknúť.
Pri návrhoch webdizajnu dbáme na unikátnosť a špecifickosť vášho nového webu. Zároveň nepodliehame krátkodobým trendom, ktoré o pol roka už nebudú "v móde". Keď pripravujeme dizajn nových webstránok, uvedomujeme si, že nová webstránka vám má slúžiť niekoľko rokov bez potreby prerábky. Sústredíme sa na to, aby mal web čistý a prehľadný dizajn. Ten oceníte nielen vy, ale najmä návštevníci webu, ktorí sa na ňom budú chcieť ľahko orientovať.
Konzistentnosť dizajnu je veľmi dôležitá. To platí pre farebné spektrum, typografiu či obrázky. V prípade farieb používame práve tie, ktoré sú pre váš brand a podnikanie typické. Pri textoch navrhujeme hlavný či doplnkový font, ktorým navrhneme správne veľkosti, aby sme dosiahli správnu hierarchiu textov. Pri obrázkoch dbáme na ich kvalitu, rozlíšenie či vecný súvis s obsahom.
Získať návštevníkov je jedna vec, ale spraviť z nich aj vašich zákazníkov je vec druhá, no pre váš business veľmi podstatná. Práve webdizajn a správne umiestnenie CTA prvkov (Call To Action) môže byť kľúčové pri získavaní konverzií. Teda aj od umiestnenia a dizajnu tlačidiel, linkov či ikoniek závisí koľko návštevníkov vás priamo osloví či vykoná žiadanú interakciu/konverziu.
Pamätajte, že návštevník by na vašom webe nemal blúdiť a prehliadať ho kompletne celý. Nasmerujme jeho kroky práve tam, kam chcete vy. S každým kliknutím na CTA prvok sa zvyšuje vaša CR (Conversion Rate), a čím vyššia CR je, tým úspešnejší je aj vaša webstránka.
Práve fotografie či obrázky majú dôležitý vplyv na to, ako bude váš web pôsobiť po vizuálnej stránke. Vizuálny obsah je oveľa ľahšie konzumovateľný a pestrejší ako jednoliatý text. Pri návrhoch nových webov máme na výber hneď z niekoľkých možností. Buď nám klient dodá fotky a obrázky z vlastnej produkcie, zakúpime ich z fotobanky alebo nám dodajú zdroje od ich dodávateľov či partnerov. V skutočnosti sa však jedná najčastejšie o kombináciu týchto možností.
Pri používaní fotiek či iných grafických zdrojov, dbáme stále na ich kvalitu, vecný súvis s obsahom a určite aj správnu veľkosť obrázkov. Keď klientom pripravujeme nové webstránky, ktoré obsahujú vektorovú grafiku, tak im ju nahrávame priamo v krivkách aby sme ušetrili miesto na hostingu a zároveň dbali aj na rýchlosť načítavania. Príliš veľké obrázky môžu mať negatívny vplyv na rýchlosť načítania vašej stránky.
Dlhé načítavanie webovej stránky odradí nejedného užívateľa. Aby sa z neho stal aj reálny návštevník a neklikol hneď na tlačidlo Späť, je potrebné myslieť aj na optimalizáciu rýchlosti webových stránok. Bojovať proti pomalému načítavaniu pomôže zmazanie nepotrebných pluginov, používanie optimalizovaných obrázkov v správnom formáte, no hlavne kvalitne spracovaný kód webu.
Pri tvorbe webov používame čo najčistejší kód bez zbytočného "balastu", optimalizujeme fotografie pri nahrávaní, no zároveň nastavujeme aj ďalšie faktory dôležité pre optimalizáciu rýchlosti vášho webu. Správne nastavenie cachovania webu, minifikácie kódu, lazy loadingu grafických zdrojov a mnoho ďalšieho vám pomôže zlepšiť rýchlosť načítania aj vášho webu.
Nie je potrebné sa ľakať z množstva neznámych pojmov. S optimalizáciou rýchlosti webov vám radi pomôžeme. Našim klientom okrem dodávania administračných CMS pomáhame práve aj s rýchlosťou načítania ich webstránok.
Fatálnou chybou je, keď necháte návštevníka na vašej webstránke "blúdiť". Ako sme si už spomenuli vyššie, je dôležité smerovať návštevníkov tam, kam chcete vy. Na tento aspekt dbáme už v začiatkoch tvorby samotného webu - pri jeho briefe a následnom webdizajne.
Umiestnite navigáciu na viditeľné miesto, nech je jednoducho pochopiteľná a dobre čitateľná. Pomôžete tak vašim návštevníkom, aby sa u vás necítili stratení. Zároveň im nedáte priestor aby z webu odišli, pokiaľ nájdu relevantné informácie jednoducho, pomocou kvalitnej navigácie.
Pre množtvo ľudí je v dnešnej dobe mobil primárne zariadenie na prehliadanie webov. No okrem toho využívajú aj desktopy, notebooky či tablety. Tejto skutočnosti je potrebné venovať extra pozornosť. Ak váš web nebude optimalizovaný pre rôzne typy obrazoviek, je šanca, že prídete o veľkú časť svojich zákazníkov. Zobrazenie vašej webstránky je totiž iné na tablete, mobile či desktope.
Aj v dnešnej dobe sa častokrát stretnete s webstránkami, ktoré stále nie sú responzívne. U nás v BigWay pokladáme responzívny dizajn webu ako samozrejmosť pri každom projekte, ktorý tvoríme. Ide hlavne o usporiadanie jednotlivých častí webu, aby sa zobrazovali správne na všetkých zariadeniach, no je dôležité dbať aj na funkčnosť jednotlivých prvkov. V praxi to môže znamenať napríklad to, že namiesto tradičného horizontálneho menu zvolíte tzv. hamburger menu pre mobilné zobrazenie, aby bola navigácia pre návštevníkov použiteľná a prehľadná.
Vytvorenie vašej firemnej webstránky by ste určite nemali brať na ľahku váhu. Vložený čas, úsilie či financie sa vám určite vrátia v podobe nových klientov, ktorých budete môcť efektívne osloviť a zároveň pôsobiť ako moderná a úspešná značka. Ak uvažujete nad tvorbou novej webstránky, redizajnom tej existujúcej či novým E-shopom, napíšte nám a radi pomôžeme aj vám.
Niektoré naše práce si môžete pozrieť priamo tu.