Ľudia klikajú na e-shopy kvôli tovaru a reklame. Zostávajú však kvôli ich kvalite a dobrému dojmu.
Keď otvoríte kamennú prevádzku obchodu, ste limitovaní jeho úžitkovou plochou a skladovými priestormi. Pri internetových obchodoch by k tomu dochádzať nemalo. Populárne e-commerce platformy ako Shopify, WooCommerce alebo Magento koniec koncov ponúkajú flexibilitu a škálovateľnosť, čo dovoľuje neustále pridávať nové produkty, ale aj funkcie. V konečnom dôsledku možno rozšíriť aj samotnú kapacitu e-shopu. A aj to je dôvod, prečo dnes tržby z e-commerce prerastajú tržby kamenných predajní. Platí to dokonca aj v prípade luxusných značiek.
E-shop však generuje tržby až vtedy, keď je správne nastavený. Funguje nielen atraktívny, ale hlavne užívateľsky intuitívny dizajn, ktorý vyhovie správaniu návštevníkov a uľahčí im nákup. Tým však nemyslíme len vizuálnu stránku e-shopu, ale aj jeho ovládateľnosť a funkcionalitu. Prvým krokom je výber správnej e-commerce platformy, ktorá umožňuje jednoduchú správu produktov, objednávok a správu leadov. Tú potrebuje aj správca e-shopu, keďže len s pomocou jednoduchého a prehľadného prevádzkovania možno dlhodobo predávať tovar a získavať spokojných, vracajúcich sa zákazníkov.
Pamätajte na to, že zákazník nefunguje podľa jednotného vzorca. Internetový obchod musí vznikať s ohľadom na rôzne užívateľské scenáre či zákaznícke cesty. Na tíme dizajnérov a prevádzkovateľov potom je, aby spoločne navrhli prostredie internetového obchodu, ktoré vyhovie potrebám a nárokom zákazníkov. Zahŕňa to tiež optimalizáciu e-shopu pre rýchle načítanie, zabezpečenie dostatočnej kapacity serverov a implementáciu platobných systémov. Dôležité je pravidelne aktualizovať obsah a dizajn každej podstránky, aby zostala atraktívna a relevantná. Zvlášť landing page by sa mala prispôsobovať sezónnym produktom a aktuálnym cenovým akciám. Dôkazom toho sú aj naše realizované projekty, ako napríklad tento e-shop pre pražiareň kávy TiC Roasters.
Keďže v porovnaní s klasickým modelom obchodu pri e-shopoch chýba kontakt s predajcom, je potrebné poskytnúť zákazníkom aspoň jednu formu podpory. Komunikácia a poradenstvo sú preto takisto neoddeliteľnou súčasťou úspešného e-shopu. Zákazníci často potrebujú rýchle a presné odpovede na svoje otázky, preto je dôležité zabezpečiť kvalitnú zákaznícku podporu. Okrem chatbotov, ktoré môžu riešiť základné dotazy, je nevyhnutné ponúknuť aj možnosť komunikácie s reálnym človekom, ochotným riešiť zložitejšie problémy. Podobu e-shopu Roses Kingdom sme redizajnom vylepšili práve o takúto funkciu. Nakupujúci tak majú možnosť požiadať o zákaznícku podporu pri kúpe ktoréhokoľvek produktu.
Je jasné, že e-shopy sú dnes neodmysliteľnou formou predaja, ktorú využívajú nielen výrobcovia, ale aj etablované obchodné reťazce, predovšetkým na znásobenie profitu. Investícia do moderného e-shopu by preto mala zohľadňovať intuitívnosť používateľského rozhrania a prehľadnosť ponuky. Špecializujeme sa na e-shopy a ich optimálne škálovanie. Naše know-how sa dá objednať. O formách a výhodách jednotlivých e-commerce riešení sa dočítate aj v ďalších blogoch. Omnoho pohodlnejšie sa však dostanete k tomuto obsahu vďaka nášmu šikovnému newslettru, stačí iba potvrdiť jeho odber.