A/B testovanie

Proces porovnávania pomáha k dosiahnutiu čo najpriaznivejšieho výsledku. V marketingu sa pre porovnávanie používa technika známa ako A/B testovanie.

Čo je A/B testovanie?

A/B testovanie je metóda, ktorá pomáha určiť najlepší variant pri zvyšovaní konverzií. Ide o porovnávanie spravidla dvoch verzií rovnakého nástroja marketingu. Na základe takéhoto testovania si ľahko zvolíte variantu, ktorej sa pri dosiahnutiu vopred stanovených cieľov bude dariť najlepšie. Predmetom porovnávania môže byť dizajn, funkcia či obsah.

Pre lepšie pochopenie si uvedieme príklad: Povedzme, že chcete na Facebooku nastaviť reklamu súvisiacu s vašou novou vianočnou kolekciou. Grafik vám pripravil viacero zaujímavých výstupov a vy sa neviete rozhodnúť, ktorý variant prinesie kvalitnejšie výsledky. Jednoducho si zvolíte tie s najväčším potenciálom a nakoniec necháte fungovať len tú, ktorej sa podarilo dosiahnuť vaše ciele (konverzie, zdieľania, lajky, prekliky) najlepšie.

Späť na slovník
Prihláste sa na odber noviniek zo sveta marketingu, reklamy a technológií.
odber noviniek marketingZadaním svojej emailovej adresy súhlasíte so spracovaním osobných údajov
envelopephone-handsetcross linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram