B2B marketing je v skratke predaj služieb či produktov medzi dvoma spoločnosťami. B2B marketing ako taký ma svoje špecifiká, v ktorých sa značne môže líšiť od marketingových stratégií určených pre koncových spotrebiteľov. Veľký dôraz sa v ňom kladie na dobrú reputáciu firmy či značky.
Každá značka či spoločnosť, ktorá predáva svoje produkty a služby iným spoločnostiam by mala svoje aktivity smerovať aj v rámci B2B marketingu. Či už predávate rôzne stroje, kancelárske potreby či firmené poradenstvo, patríte práve do tejto skupiny. častokrát sa stáva, že spoločnosť patrí ako do segmentu B2B, tak aj zároveň do B2C.
Výsledkom vašich aktivít v rámci B2B marketingu by nemalo byť iba budovania dobrého mena značky, odbornosti či postavenia na trhu. Cieľová skupina pre tieto spoločnosti hľadá zväčša dlhodobé riešenia a preto sa aj celý nákupný proces výrazne predlžuje oproti predaju na B2C segmente. Výsledkom týchto aktivít je uzatvorenie obchodu, zmluvy či inej spolupráce medzi dvoma spoločnosťami.
Rôzne cieľové publiká si vyžadujú rôzne komunikačné kanály a komunikovaný obsah. Pre svoj B2B marketing môžete využiť tradičné online aj offline aktivity, avšak ich obsah a distribúcia musí byť špecificky upravená vzhľadom na vašu cieľovú skupinu.
Online marketing - SEO, PPC či ďalšie klasické digitálne formáty
Content marketing - tvorte obsah, ktorý vašich obchodných partnerov zaujme a vám získa postavenie odborníka v obore.
Sociálne siete - v B2B marketingu najčastejšie využijete Linkedin, avšak nezabudnite, že majitelia firiem či Decision makery sú aj na klasických platformách ako Facebook či Instagram.
či Printové médiá - nevyhýbajte sa ani klasickým médiám, zvoľte však správne cielenie. Pri B2B marketingu bude múdrejšie zvoliť odborné média, než tie bulvárne.