Porovnávanie je bežnou súčasťou našich životov. Inak tomu nie je ani v marketingu či podnikaní. Vždy chcete vedieť ako ste si viedli v porovnaní s konkurenciou, minulým rokom či sesterskou firmou.
Benchmark je meranie/porovnávanie. Ak benchmarkujete, tak porovnávate/meriate svoje výsledky s ďalšími hráčmi v danom segmente. Porovnávate svoje výsledky, ich kvalitu či kvantitu oproti minulému roku či oproti inému oddeleniu u vás vo firme. Či už sa porovnávate s lepšími alebo horšími, výsledkom správneho benchmarku bude umiestnenie vybraných ukazovateľov na určitej pozícii, ktorá Vám napovie ako pokračovať v danej aktivite.
Áno, porovnávanie je veľmi dôležitou súčasťou aj marketingu. Ak Vám záleží na zlepšovaní sa, prípadne hľadaní odchýlok a maximalizácie zisku z vašich kampaní, určite benchmark neminiete. Či už porovnávate CTR v rôznych mesiacoch, CPC pri jednotlivých cieleniach alebo mieru zapamätateľnosti značky vďaka TV spotom, vždy ide o benchmark.