Marketingové prístupy sa neustále vyvíjajú s trendmi súčasnej doby. V 21. storočí sa postupne ničia bariéry prílišnej formálnosti a väčšia pozornosť sa venuje nástrojom priameho marketingu.
Ako už jeho názov naznačuje, direct marketing je spôsob marketingovej komunikácie, ktorá prebieha v priamom kontakte medzi odosielateľom a prijímateľom reklamného oznámenia. Jej cieľom je odstránenie anonymity zákazníkov a zlepšovanie vzájomných vzťahov pomocou personalizovaných ponúk. Výhodu priameho marketingu je získanie okamžitej a ľahko merateľnej odozvy. Dôležitým predpokladom pre využívanie prostriedkov direct marketingovej komunikácie je databáza zákazníkov.
Priamy marketing sa vďaka rozvoju internetu stal oveľa jednoduchším a dostupnejším. Spoločnosti využívajú jeho prostriedky stále viac a vo viacerých prípadoch sa uchyľujú iba k tejto forme komunikácie, zatiaľ čo osobný kontakt nevyužívajú.