Influencer marketing je v dnešných dňoch jeden z najpoužívanejších pojmov v marketingu. Veľa moderných značiek zapája influencerov do svojej marketingovej stratégie pre čo najlepšie výsledky ich kampaní.
Influencer je človek alebo značka, ktorá má silu ovplyvňovať názory a správanie iných ľudí. Tieto persóny sú mienkotvorné a ovplyvňujú širokú skupinu ľudí, ktorá môže byť práve vaša cieľová skupina. Najčastejšie sa influenceri objavujú na sociálnych sieťach a vďaka digitalizácii je ich dosah podstatne väčší a rýchlejší, než pomocou klasických médií.
Influencerov nájdete v dnešnej dobe veľké množstvo. Nie každý influencer však môže byť pre váš marketing prínosom. Tak ak ov marketingovej komunikácii, tak aj pri influencer marketingu platí, že správa musí byť komunikovaná tej správnej cieľovej skupine. Pri výbere influencera pre vašu kampaň či značku pozerajte na tieto faktory:
Pri marketingu značiek vstupuje do celého procesu množstvo faktorov. Jedným z hlavných je cieľová skupina, ktorú chceme kampaňou ovplyvniť. Jedným z nástrojov, ktorým môžeme docieliť lepšie výsledky je práve influencer marketing.
Vďaka správnemu výberu influencerov a nastavení komunikácii vašej značky môžete svojich potenciálnych zákazníkov ovplyvňovať smerom, ktorý bude pre vás prospešný. Či už ide o budovanie povedomia, dôveryhodnosti značky či zvýšenie predaja je influencer marketing veľmi silným nástrojom v digitálnej dobe.