Luxusný tovar sa spája s exkluzivitou, obmedzenou dostupnosťou a mimoriadne vysokou kvalitou, ktorá nie je pre všetkých. Stratégie e-shopov ponúkajúcich takýto tovar, sa od týchto asociácií odvíjajú a často pôsobia sofistikovanejšie než väčšina e-shopov. Tu na vypredaný tovar budete čakať márne. Akonáhle zmizne z ponuky, je navždy preč. Čo však luxusné značky vedie k tomu, aby zákazníkom namiesto zjednodušovania komplikovali nákupný proces v e-shope?
Nedostatkovosť sa limitovaným množstvom kusov iba začína. Luxusné značky vedia, že ich zákazníci hľadajú niečo viac než len kvalitný výrobok; hľadajú symbol spoločenského postavenia a osobného úspechu. S tým však súvisí aj ojedinelosť na trhu a tak sa luxusné e-shopy v kategóriách prestige (vyšší luxus) a high-end (skutočný luxus) namiesto snahy obsadiť všetky trhy orientujú len na tie, ktoré považujú za bonitné.
Nemiestne bohatí zákazníci nemajú problém kvôli nákupom precestovať pol sveta, prípadne si preň poslať niekoho iného. Preto sa môže stať, že ak aj e-shop tovar ponúka, vo finálnom kroku nákupného procesu poskytne možnosť prevziať si tovar na najbližšej predajni, prípadne si vo vlastnej réžii zabezpečiť doručenie ktoroukoľvek kuriérskou spoločnosťou.
Zadovážiť si luxusné hodinky Patek Philippe, oblečenie Phoebe Philo, umelecké dielo Alexa Israela, konskú stajňu alebo menšie lietadlo totižto predpokladá ochotu investovať do ďalšieho hmotného aktíva.
Vo svete luxury shoppingu len zriedkakedy existuje sezónnosť v zmysle cyklov zliav a preto pri tomto type nákupu značka nevyvíja snahu o to, aby zákazníka presvedčila, že môže časovo limitovanou ponukou ušetriť. Nevylučuje sa to však s príležitostnými výpredajmi. Značky ako Lanvin, Jil Sander či Burberry pochopili, že v dnešnej spoločnosti nouveau riche, a teda novozbohatlíkov, sa môže stať dôležitým zákazníkom aj začínajúci influencer či youtuber - pranker.
Preto sa aj v rámci UX riešení pre takýto typ e-commerce stretávame s formátmi exkluzívnych výpredajových rozhraní. Viditeľné a dostupné sú len po registrácii alebo prvom nákupe. Do svojej predajnej stratégie môžete takýto typ rozhrania zahrnúť aj vy, v BigWay ho spoľahlivo nastavíme.
Kráľovský servis? Depends. V luxury sektore sa nadštandardnej služby dočkáte cez concierge manažérov, prípadne manažérov butikov. S jednou alebo druhou kategóriou bývajú zákazníci spájaní až na základe vlastnej iniciatívy. Napríklad aj pri nákupe vzácnych kresiel od Rona Arada či Vladimira Kagana prostredníctvom 1stDibs.
Ako zákazník musíte v luxury e-shopoch počítať s investovaním finančných prostriedkov, ale aj väčšieho množstva času. A trpezlivosti. Nezabúdajme, že finálna kúpa napokon predstavuje nadobudnutie ďalšej cennej položky, ktorá sa dá v budúcnosti opakovane zhodnocovať. Práve v tomto okamihu e-shopy značiek ako Hermés či Louis Vuitton poskytujú možnosti personalizácie, alternatívnych variantov nákupu či registrácie do členského klubu.
Inými slovami, váš záujem o nákup otvára novú úroveň zákazníckej skúsenosti. Nákupný košík dokonca nemusí znamenať automatickú platbu a často môže viesť len k presmerovaniu na najbližšie predajné miesto či flagship store.
Porozumieť posh psychológii luxusného predaja, je prvým a zásadným krokom k tomu, aby bol e-shop atraktívny pre danú cieľovú skupinu. Pri vytváraní e-shopu s luxusným tovarom je treba myslieť na to, že zákazník hľadá spravidla investíciu a potrebuje k nej čo najviac informácií.
Ak ich nenájde online, je potrebné ho čo najskôr prepojiť s niekým, kto mu na jeho otázky dokáže kvalifikovane zodpovedať. S vytvorením užívateľského prostredia zohľadňujúceho konktaktné formuláre, špeciálne členské rozhrania a kvalitné vyobrazenie produktov v ponuke, máme v BigWay bohaté skúsenosti.
Naši experti vám pomôžu navrhnúť moderný a atraktívny e-shop v zhode s hodnotami luxusných značiek. Ak sa chcete o svete luxury marketingu dozvedieť viac, čítajte aj ďalšie články BigWay blogu. Ešte pohodlnejšie sa k nim dostanete po prihlásení k odberu nášho newslettra.
Využívate vaše GA4 účty ”iba” na meranie návštevnosti webstránky a aplikácie? Poznáte však skutočné výhody a potenciál, ktorý vám Google Analytics 4 prináša? Tento nástroj ponúka oveľa viac, než len základné metriky o návštevnosti.
S pomocou nástroja Explorations si môžete vytvárať prispôsobené reporty a hlbšie skúmať dáta podľa vašich potrieb na základe rôznych parametrov, ako sú vykonané akcie, správanie alebo konverzie.
Google Analytics používa rôzne spôsoby na identifikáciu návštevníkov webových stránok (a závisí to od typu dát, ktoré do GA4 posielate). Najzákladnejšia metóda identifikácie je podľa zariadenia. Napríklad na webových stránkach to závisí od cookies prvej strany.
Ak máte povolené Google signály a posielate používateľské ID, môžu sa odomknúť ďalšie metódy identifikácie. Výhodou tejto funkcie je, že môžete meniť jej nastavenia kedykoľvek, a tieto zmeny sa aplikujú na historické aj budúce dáta.
Jednou z najväčších výhod GA4 je integrácia s BigQuery. Táto možnosť bola predtým dostupná iba pre platiacich používateľov Universal Analytics, ale v GA4 je teraz dostupná všetkým používateľom. BigQuery umožňuje exportovať vaše dáta a vykonávať pokročilú analýzu s využitím SQL a ďalších analytických nástrojov.
GA4 využíva atribučný model na báze dát, ktorý vám poskytuje presnejší pohľad na to, ako rôzne marketingové kanály prispievajú k vašim konverziám. Tento model sa neobmedzuje len na poslednú interakciu, ale zohľadňuje viacero bodov kontaktu počas cesty zákazníka, čo vedie k lepším rozhodnutiam o vašom rozpočte či marketingovej stratégie.
Nastavenie sledovania medzi doménami je teraz intuitívnejšie. Stačí pridať zoznam domén priamo do nastavení dátového streamu, čím odpadá potreba zložitého kódovania.
S funkcionalitou Enhanced Measurement sa automaticky zaznamenávajú dôležité udalosti, ako je posun na stránke, kliknutia na externé odkazy, sťahovanie súborov alebo interakcie s YouTube prehrávačom.
GA4 zavádza presnejšie meranie času zapojenia (engagement time), ktorý sleduje, kedy bola stránka aktívna v prehliadači. Táto metrika poskytuje lepší pohľad na to, ako návštevníci interagujú s vaším obsahom. Sústredia sa teda primárne na interakcii používateľov s webstránkou.
Vďaka strojovému učeniu dokáže GA4 predpovedať správanie používateľov a vytvárať publikum, napríklad pravdepodobných kupujúcich počas nasledujúcich 7 dní. Táto funkcia je však dostupná len pri väčšom objeme dát. (minimálne 1 000 vykonaných nákupov za posledný týždeň).
Nastavenie konverzií je rýchle a intuitívne – stačí označiť udalosť ako konverziu.
GA4 ponúka flexibilitu v prispôsobení rozhrania, aby sa reporty a nástroje prispôsobili vašim požiadavkám alebo cieľom. V praxi to znamená, že si môžete upraviť reporty podľa svojich potrieb a zamerať sa na metriky, ktoré majú pre vás najväčší význam.
S GA4 môžete sledovať viacero dátových streamov (napríklad web a aplikáciu) v rámci jedného účtu. Nemusíte mať teda zvlášť účet pre aplikáciu iOS, aplikáciu Android a web. Všetko nájdete na jednom mieste, v jednom účte Analytics.
GA4 poskytuje vylepšenú integráciu s Google Ads, čo vám umožňuje lepšie porozumieť výkonnosti vašich reklám a optimalizovať kampane v reálnom čase. Môžete jednoducho porovnávať dáta z reklám s interakciami na vašom webe a efektívnejšie prispôsobiť stratégie.
GA4 využíva strojové učenie na poskytovanie automatických odporúčaní, ktoré pomáhajú optimalizovať vaše kampane, zlepšiť zapojenie a generovať relevantnejší obsah pre používateľov.
GA4 ponúka automatické upozornenia, ktoré vás informujú o neobvyklých výkyvoch v dátach. Dokonca si môžete nastaviť aj vlastné upozornenia na vzniknuté anomálie vo vašej návštevnosti, či nákupoch.
GA4 poskytuje vylepšené možnosti segmentácie publika, ktoré vám umožňujú podrobne rozčleniť vaše dáta a zamerať sa na konkrétne skupiny návštevníkov. Môžete vytvárať segmenty na základe správania, demografických údajov alebo technických parametrov a prispôsobiť marketingové kampane.
GA4 je navrhnutý s ohľadom na ochranu súkromia a súlad s legislatívou ako GDPR. GA4 ponúka pokročilé nástroje na správu súhlasu používateľov a anonymizáciu údajov, čo znižuje riziko porušení pravidiel ochrany osobných údajov.
V GA4 môžete jednoducho pridať a spravovať udalosti bez potreby zložitého kódovania alebo zásahov do kódu stránky. Na sledovanie udalosti či konverzie vám v účte GA4 stačí vyklikať podmienky na spustenie udalosti..
GA4 poskytuje rýchlejší prístup k historickým údajom, čím vám umožňuje lepšie porovnávať a analyzovať výkonnosť v priebehu času bez čakania na kompletné spracovanie dát.
GA4 využíva model založený na udalostiach, ktorý je flexibilnejší a presnejší pri sledovaní interakcií, ako sú kliknutia, zobrazenia videí a ďalšie akcie.
Google Analytics 4 výrazne zlepšil možnosti odstraňovania chýb. Vďaka funkcii DebugView teraz vidíme prichádzajúce udalosti, ich parametre a hodnoty.
Namiesto čakania hodín na zobrazenie dát v štandardných reportoch, môžeme skontrolovať údaje v priebehu niekoľkých sekúnd.
Google Analytics 4 ponúka množstvo vylepšení, ktoré vám pomôžu lepšie pochopiť správanie návštevníkov, získať presnejšie dáta a optimalizovať vaše kampane. Ak ešte nevyužívate plný potenciál GA4, je čas začať. Ak neviete ako na prvé kroky kontaktujte nás, radi Vám pomôžeme!
Sociálne médiá, e-mailové kampane, displejové reklamy či platené pozície na kľúčové slová. Drvivá väčšina návštev sa v súčasnosti na vašu stránku dostáva z iných kanálov. Preto by sa mohlo zdať, že na tvare domény prestáva záležať. Ibaže v správnej online doméne sa skrýva viac ako jednoduchosť a zapamätateľnosť. Silná doména dokáže veľa. Násobí zisky, dvíha návštevnosť, zarába firmám ako nehmotné aktívum. Skrátka, zhodnocuje sa. Dokonca ju môžete za lukratívnych podmienok odpredať a to za obrovské peniaze. V BigWay vám chceme ukázať, ako preladiť uvažovanie o jej fungovaní a prestať bezhlavo odkupovať všetky alternatívne verzie jednej a tej istej domény s inými koncovkami.
O výbere domény by ste mali premýšľať ako o investícii. O tej pre vašu webstránku vás naučíme premýšľať ako ľudia v našej agentúre. Pretože aj táto nenápadná časť webu patrí k vášmu brand buildingu. Nie je jedno, či sa rozhodnete pre najlacnejšiu alebo najdostupnejšiu cestu. Svoje vie o tom aj Elon Musk. Ešte v čase, keď sa Tesla sústreďovala len na výrobu vozidiel, zakúpenie domény teslamotors.com dávalo zmysel. Časom však značka začala prenikať aj na iné trhy a rozširovala sa do rôznych segmentov. Odkúpenie obsadenej domény tesla.com nebolo najlacnejšou ani najrýchlejšou cestou. Musk musel takmer desať rokov vylaďovať ponuku za odkúpenie domény. Keď sa mu to napokon v roku 2016 podarilo, stálo ho to 11 miliónov dolárov. Slušné.
Takéto jedenásťmiliónové naťahovanie však našťastie nemusí byť váš prípad. Niekedy je namieste pripustiť, že vaša doména bude pre zákazníkov dostatočne smerodajná v inom než štandardnom tvare. V prípade e-shopu pre pražiareň TiC. bola zvolená doména, ktorá obsahuje aj konkretizujúce spojenie tic roasters. To zákazníkom zjednodušilo úvodný proces v ceste nákupu aj ďalšie spontánne zdieľanie stránky medzi svojimi známymi. Zároveň sa tým zabránilo, aby dochádzalo k nežiaducim zámenám s inými firmami, ktoré majú zhodný názov. Dizajnový e-shop Argao vlastní doménu, ktorá ladí s klientovymi ambíciami predávať tovar v rámci európskeho regiónu. Namiesto koncovky .com bola preto aj na základe komunikácie s klientom zvolená TLD koncovka .eu. Jednoduchý tvar domény napokon prispel aj k lepšej zapamätateľnosti stránky.
Odpovede na to, čo robiť alebo nerobiť správne pri kúpe domény, závisia od vašich individuálnych cieľov. Rozhoduje však jednoduchosť, zrozumiteľnosť, relevancia či zhoda s názvom značky. Na túto sféru sa dívame s pochopením hlbších súvislostí. Ako našich klientov naučíme aj vás zvoliť si správnu doménu. Že by ste to radšej prenechali nám? Výber vhodnej domény v BigWay zariadime takisto . Príkladom z praxe, problematike domén, TLD koncoviek či postupu, kedy a ako prehodnotiť zakúpenie ďalších online adries, sa budeme venovať v ďalších príspevkoch. Omnoho pohodlnejšie sa k tomuto typu obsahu dostanete, ak začnete odoberať náš agentúrny newsletter.
Všade okolo nás sa nachádzajú logá. Čosi, čo si však málokedy uvedomujeme, je ich rozdielna životnosť a aktuálnosť. Logá vznikajú v rozličnom čase a počas svojej existencie komunikujú odlišné ciele značiek. Časom sa dokonca môžu osamostatniť natoľko, že sa zmenia na ikony. Príklad si môžeme vziať z loga pre Nespresso, ktoré kombinuje elegantný dizajn iniciály s jasným odkazom na prémiovú kvalitu kávy. Logo Nespresso je jednoduché, ale zároveň sofistikované, čo odráža hodnoty značky a jej zameranie na cenovo drahšie kávové produkty. Podobne aj logo Lacoste s ikonickým krokodílom, je ľahko rozpoznateľné a spája sa s kvalitou a športovou eleganciou.
Zdanlivá jednoduchosť a čitateľnosť býva výsledkom vývoja a zlepšujúcej sa rozpoznateľnosti značky. Spomenuté logá sú príkladmi toho, ako môže byť správne zvolený symbol efektívnym nástrojom na komunikáciu identity značky. Prvým predpokladom moderného loga je aj z toho dôvodu východiskový základ, ktorý často spočíva v symbolike. THG Elektro od nás dostalo siluetu rušňa v pohybe. Pretože klient pôsobí v oblasti železničnej výstavby a konkrétne železničnej trakcie, do loga sme dostali hybridný princíp logotypu a symbolu. Dôvod? Ak by sa v budúcnosti značka vyvíjala ďalej a potvrdzovala si svoju trhovú pozíciu, práve tento symbolický základ bude rozhodovať o tom, do akej modernej podoby sa logo vyvinie vo svojom životnom cykle.
Modernita loga v praxi znamená, že logo zostáva aktuálne aj po piatich, desiatich či niekedy dokonca viac ako sto rokoch. Nadčasovosť je preto ďalším dôležitým aspektom moderného loga. Nadčasové logá, ako napríklad logo Lacoste, ktoré sa používa už od roku 1933, dokazujú, že jednoduchý a čistý dizajn môže byť trvácny. Podlieha úpravám, to áno, no ani tie nepopierajú svoj základ. Samotný krokodíl je aj dnes pre mnohých skôr hádankou, pretože zdanlivo nesúvisí s názvom značky. Z histórie však vieme, že krokodíl bol prezývkou hlavného zakladateľa značky, ktorým bol René Lacoste.
Popri nadčasovosti existuje ako ďalší princíp moderného loga aj skratkovitosť, ktorá naznačuje povahu značky cez jej atribút. Pri Lacoste to bola kvalita mrštnosti, bojovnosti a pohotovosti, časom úplne nezávislá od svojho pôvodu v prezývke zakladateľa. Podobná nezávislosť je viditeľná pri tvorbe loga Luxury Chalet Smokovec. Severskú pohodu a jednoduchosť pobytu v prírodnom prostredí vyjadrila scenéria lesnej chaty, geometricky však zámerne pripomína pohorie. Čo napokon dostatočne objasňuje zámer značky aj bez toho, aby v budúcnosti bolo vidieť celý názov značky.
Život značky a s ňou súvisiaceho loga skrátka nie je lineárny proces, ale skôr séria transformácií a adaptácií. Moderné logo zostáva v každom období vizuálnym prejavom týchto zmien. Z toho dôvodu jeho vývoj odráža rast a evolúciu značky. Príklady z našej vlastnej praxe nám ukazujú, že moderné logo musí byť flexibilné a schopné prispôsobiť sa premenlivým podmienkam na trhu. Malo by mať predpoklady na simplifikáciu, no niesť v sebe také znaky, ktoré mu dovolia vyvíjať sa v súlade s meniacimi sa požiadavkami na kvalitu grafického dizajnu.
V BigWay sa špecializujeme na vizuálne systémy a firemné identity, ktoré sú naprieč všetkými kanálmi spoľahlivo rozpoznateľné a predovšetkým konzistentné. Vychádzame pritom z osvedčených štandardov, ktoré z dlhodobého hľadiska zaručia firmám stabilnú pozíciu na trhu. A čo je pre vás najlepšie, naše know-how sa dá objednať. O logách a ich vývoji sa dočítate aj v ďalších našich príspevkoch. Omnoho pohodlnejšie sa však dostanete k tomuto obsahu vďaka nášmu šikovnému newslettru, stačí potvrdiť jeho odber.
Google Analytics 4 (GA4) je pokročilý analytický nástroj, ktorý využíva asi každý, kto má s online marketingom nejaké skúsenosti. Avšak jeho maximálny potenciál dokážete využiť iba vtedy, ak je váš účet správne nastavený. V tomto článku vám preto predstavíme odporúčané nastavenia, ktoré by ste mali implementovať na každom účte GA4.
Predvolená doba uchovávania údajov v GA4 je nastavená na 2 mesiace. To znamená, že v sekcii „Explorations“ budete mať prístup iba k údajom z posledných dvoch mesiacov. A pokiaľ chcete robiť pokročilejšiu analýzu dát za dlhšiu dobu, je nutné túto dobu predĺžiť až na 14 mesiacov.
Ak vy alebo váš developer, často navštevujete webovú stránku, je vysoko pravdepodobné, že vaša návštevnosť má skreslené dáta. Rovnako vám vašu návštevnosť, môžu skreslovať aj pluginy na cookielišty (napríklad Cookiebot). Preto vám každý mesiac v rovnaký deň vyskočí priama návštevnosť, a vy neviete prečo.
Platobné brány ako PayPal alebo Stripe môžu skresliť atribúciu zdrojov návštevnosti, pretože sa môžu zobrazovať ako zdroj prenosu. A potom vám pri vyhodnocovaní návratnosti kanálov spadajú nákupy pod tieto domény. Preto nezabudnite tieto zdroje v nastaveniach dátového streamu vylúčiť.
Každá marketingová aktivita musí mať jasne definovaný svoj cieľ. Preto nazbudnite tieto ciele identifikovať a aj nastaviť v GA4 ako kľúčové udalosti (napr. nákup, odoslanie formulára) a nastaviť ich ako konverzie. To vám umožní lepšie sledovať úspešnosť vašich marketingových kampaní. Nezabudnite používateľ konzistentné názvy pre udalosti a parametre na uľahčenie analýzy a orientácie v účte.
Pre lepšie sledovanie správania používateľov prostredníctvom rôznych zariadení nezabudnite zapnúť Google Signály. Pomocou tejto funkcie dokáže systém GA4 lepšie identifikovať používateľa pri používaní viacerých zariadení (cross-device tracking).
Zber dát za posledných pár rokov podľahla viacerým reguláciám (Zákon o elektornickej komunikácii, GDPR a nakoniec aj nariadenie DMA). Preto nezabudnite ani na správne nastavenie Consent Mode na správu používateľského súhlasu. Na Consent sme sa v BigWay pozreli podrobnejšie tu.
Nakoniec nezabudnite ani na prepojenie vášho GA4 účtu s ďalšími nástrojmi ako Google Ads, aby ste získali podrobné údaje o výkonnosti kampaní, alebo Search Console aby ste sledovali dáta z organického vyhľadávanie v jednom rozhraní.
Správne nastavenie účtu v Google Analytics IV vám umožní získať presnejšie údaje, lepšie reporty a hlbšie pochopenie správania používateľov na vašej stránke. Pomocou vyššie uvedených nastavení môžete efektívnejšie vyhodnocovať úspešnosť vášho online podnikania. Ak by ste si predsalen so správnym nastavením Google Analytics IV predsalen nevedeli pomôcť alebo by ste sa radi poradili, v BigWay vám radi pomôžeme.
Ľudia klikajú na e-shopy kvôli tovaru a reklame. Zostávajú však kvôli ich kvalite a dobrému dojmu.
Keď otvoríte kamennú prevádzku obchodu, ste limitovaní jeho úžitkovou plochou a skladovými priestormi. Pri internetových obchodoch by k tomu dochádzať nemalo. Populárne e-commerce platformy ako Shopify, WooCommerce alebo Magento koniec koncov ponúkajú flexibilitu a škálovateľnosť, čo dovoľuje neustále pridávať nové produkty, ale aj funkcie. V konečnom dôsledku možno rozšíriť aj samotnú kapacitu e-shopu. A aj to je dôvod, prečo dnes tržby z e-commerce prerastajú tržby kamenných predajní. Platí to dokonca aj v prípade luxusných značiek.
E-shop však generuje tržby až vtedy, keď je správne nastavený. Funguje nielen atraktívny, ale hlavne užívateľsky intuitívny dizajn, ktorý vyhovie správaniu návštevníkov a uľahčí im nákup. Tým však nemyslíme len vizuálnu stránku e-shopu, ale aj jeho ovládateľnosť a funkcionalitu. Prvým krokom je výber správnej e-commerce platformy, ktorá umožňuje jednoduchú správu produktov, objednávok a správu leadov. Tú potrebuje aj správca e-shopu, keďže len s pomocou jednoduchého a prehľadného prevádzkovania možno dlhodobo predávať tovar a získavať spokojných, vracajúcich sa zákazníkov.
Pamätajte na to, že zákazník nefunguje podľa jednotného vzorca. Internetový obchod musí vznikať s ohľadom na rôzne užívateľské scenáre či zákaznícke cesty. Na tíme dizajnérov a prevádzkovateľov potom je, aby spoločne navrhli prostredie internetového obchodu, ktoré vyhovie potrebám a nárokom zákazníkov. Zahŕňa to tiež optimalizáciu e-shopu pre rýchle načítanie, zabezpečenie dostatočnej kapacity serverov a implementáciu platobných systémov. Dôležité je pravidelne aktualizovať obsah a dizajn každej podstránky, aby zostala atraktívna a relevantná. Zvlášť landing page by sa mala prispôsobovať sezónnym produktom a aktuálnym cenovým akciám. Dôkazom toho sú aj naše realizované projekty, ako napríklad tento e-shop pre pražiareň kávy TiC Roasters.
Keďže v porovnaní s klasickým modelom obchodu pri e-shopoch chýba kontakt s predajcom, je potrebné poskytnúť zákazníkom aspoň jednu formu podpory. Komunikácia a poradenstvo sú preto takisto neoddeliteľnou súčasťou úspešného e-shopu. Zákazníci často potrebujú rýchle a presné odpovede na svoje otázky, preto je dôležité zabezpečiť kvalitnú zákaznícku podporu. Okrem chatbotov, ktoré môžu riešiť základné dotazy, je nevyhnutné ponúknuť aj možnosť komunikácie s reálnym človekom, ochotným riešiť zložitejšie problémy. Podobu e-shopu Roses Kingdom sme redizajnom vylepšili práve o takúto funkciu. Nakupujúci tak majú možnosť požiadať o zákaznícku podporu pri kúpe ktoréhokoľvek produktu.
Je jasné, že e-shopy sú dnes neodmysliteľnou formou predaja, ktorú využívajú nielen výrobcovia, ale aj etablované obchodné reťazce, predovšetkým na znásobenie profitu. Investícia do moderného e-shopu by preto mala zohľadňovať intuitívnosť používateľského rozhrania a prehľadnosť ponuky. Špecializujeme sa na e-shopy a ich optimálne škálovanie. Naše know-how sa dá objednať. O formách a výhodách jednotlivých e-commerce riešení sa dočítate aj v ďalších blogoch. Omnoho pohodlnejšie sa však dostanete k tomuto obsahu vďaka nášmu šikovnému newslettru, stačí iba potvrdiť jeho odber.
Ochota kupovať produkty, záujem investorov, dôveryhodnosť značky. Keď sa klienti rozhodujú medzi navrhovanými podobami loga, premýšľajú o ňom mimo takýchto súvislostí. Lenže kontext, ako sa ukazuje, je alfou a omegou. Za úspešnými logami sa skrýva jeden a ten istý menovateľ - opisnosť. Apple, Nike či McDonald’s. Kedysi sme ich vnímali ako značky predávajúce konkrétny druh tovaru. Ibaže dnes?
Predstavujeme si pod nimi hodnoty, takmer abstraktné pojmy, na základe ktorých si vieme zaradiť, čo od značky očakávať. Na začiatku to však boli v prvom rade firmy a tomu zodpovedala aj podoba ich loga. V praxi sa o nich hovorí ako o deskriptívnych logách a v BigWay ich pravidelne vytvárame najmä firmám, ktoré na trhu začínajú. Deskriptívne sú preto, že znázorňujú povahu, činnosť alebo segment, v ktorom značka pôsobí. Takéto logá nielenže zjednodušujú identifikáciu značky, posilňujú súčasne jej dôveryhodnosť a zrozumiteľnosť pre cieľovú skupinu.
Nedávny rozsiahly výskum viac ako 597 log, zverejnený v Harvard Business Review poukázal na širšie a často prehliadané faktory, ktoré súvisia s tým, pre aké logo sa firmy rozhodnú. Výsledky naznačujú, že úspešné logo nie je len o estetike, ale aj o schopnosti komunikovať hodnoty a identitu značky. Aj firmám, ktoré si u nás objednávajú riešenia, preto odporúčame, aby pri výbere loga zohľadnili nielen vizuálnu príťažlivosť, ale aj to, ako logo rezonuje s ich cieľovou skupinou, so segmentom v ktorom bude pôsobiť a ako podporuje ich celkovú marketingovú stratégiu.
Pre Levure Bakery & Coffee sa stal symbolom značky croissant. V prípade fastfood Chick Way, ktorý predáva kuracie stripsy, sme posunuli hru s typografiou do podoby kuracej nôžky. Zákazníci tak v obidvoch prípadoch tušia, čo si od značky môžu sľubovať. Tým si budujú dôveryhodnosť a dobré meno. Takýto postup je pri vyvíjaní identity istejší, ale dá sa to isté povedať aj o legendárnych logách?
Vráťme sa späť k značkám, ku ktorým tak radi vzhliadame. Apple spočiatku uvádzal svoje logo s deskriptívnym príznakom toho, že sa venuje počítačom. Neskôr pri symbole jablka uvádzal názov spoločnosti. Na počítačoch. Apple Computer, Inc. Áno, priamo pod jabĺčkom. McDonald's odvodil zlaté oblúky od podoby fastfoodových prevádzok, ktoré boli typické počas prvých 20 rokov jeho existencie. A čo Nike? Nike svoj povestný swoosh po desaťročia vyobrazoval výlučne tam, kde sa nachádzal produkt - priamo na teniske. Doteraz od toho neupustil. Prejsť od deskriptívneho loga k ikone, to si skrátka vyžaduje čas. A história dokazuje, že obvykle to chce veľmi veľa času, aby sme si logá aj zapamätali.
Logá sú však len jednou, hoci často najvýraznejšou súčasťou identity značky. Špecializujeme sa na vizuálne systémy a firemné identity, ktoré sú naprieč všetkými kanálmi spoľahlivo rozpoznateľné a predovšetkým konzistentné. Vychádzame pritom z osvedčených štandardov, ktoré z dlhodobého hľadiska zaručia firmám stabilnú pozíciu na trhu. A čo je pre vás najlepšie, naše know-how sa dá objednať. O logách a ich vývoji sa dočítate aj v ďalších našich príspevkoch. Omnoho pohodlnejšie sa však dostanete k tomuto obsahu vďaka nášmu šikovnému newslettru, stačí potvrdiť jeho odber.
Priama, nepriama, neznáma, formujúca sa. Každý klient skôr alebo neskôr zápasí s konkurenciou, ktorá rastie zo dňa na deň a obsadzuje si svoj kúsok miesta na internete. Pri prieskumoch webových stránok tejto konkurencie sa však veľmi rýchlo ukáže, kde sú pravé slabiny webstránok. Trvanlivosť a teda aj výkonnosť a funkčnosť webstránky stojí a padá na týchto slabinách. Napriek tomu je redizajn webstránky skoro hraničným momentom, ktorý firmy odsúvajú tak ďaleko, ako to len ide.
Redizajn by mal prebiehať vždy, keď je potrebné prispôsobiť sa trhu. V ideálnom svete by už dávno boli všetky webstránky responzívne. Kiežby. O responzivite online prostredia sa hovorí viac ako desať rokov. S dôrazom na responzivitu vyrábame pre klientov v BigWay výkonné webstránky, ktoré sa starajú o dvíhanie konverzií.
Verte nám, nikto nebude čakať, kým sa stránka načíta do dvadsiatich sekúnd. Volajte to pokojne pohodlnosť, no aj ochota trpezlivo presúvať celú webstránku palcom zľava doprava prestala existovať spolu s prvými iPhonmi. Prečo vôbec klikať, ak stačí na ponuku len prejsť a sama sa rozbalí? Detail, ktorý pri redizajne webu pre Qex podporil myšlienku interaktivity.
Redizajn tak šikovne nadviazal na vývoj informačných a reklamných systémov, ktoré spravili z Qex renomovanú spoločnosť. Ak by ste si mali z tohto blogu zapamätať len jedinú vec, pamätajte na toto: nič nie je horšie ako frustrovaný návštevník webu. Po prvé preto, že sa k vám už nikdy nevráti. Po druhé preto, že vám spraví zlú reklamu. A po tretie, frustrovaný návštevník dá zákonite prednosť vašej konkurencii.
Platí, že dlhšia ignorancia redizajnu je úmerná voči nákladom na zviditeľnenie sa. Metriky sa tým aj tak nezmenia zázračne k lepšiemu. Pretože skutočný problém zostáva nevyriešený. Váš web je pravdepodobne ako pre kalkulačky a treba s tým niečo robiť. V BigWay k redizajnu webu, nech je už v akomkoľvek stave, pristupujeme dôsledne.
Jedným z hlavných cieľov je napokon zlepšiť používateľskú skúsenosť. Ako najlepšie vyjadriť, povedzme, ergonomický dizajn kancelárskych stoličiek? Ergonomicky prijateľným rozhraním - centrálna téma, ktorá určila redizajn e-shopu pre značku Spinergo. Nákupný košík sme v tomto prípade neumiestnili dozadu v rámci rozhrania, ako to obvykle býva. Namiesto toho sa zmenil na bočnú záložku, ktorá zostáva viditeľná v tej časti zorného poľa, ktoré vnímajú zákazníci po celý čas na stránke.
Pravidelným redizajnom zabezpečíte okrem iného aj to, že stránka bude kompatibilná s najnovšími prehliadačmi a zariadeniami. Algoritmy týchto prehliadačov sú totižto dnes o niekoľko generácií odlišné od tých, ktoré fungovali pred desiatimi rokmi. Áno, aj kvôli tomu sa váš web nachádza až na šiestej strane vo výsledkoch. V BigWay navrhujeme weby s prihliadnutím na ich špecifické potreby a predstavy. A čo je pre vás najlepšie, naše know-how sa dá objednať.
V ďalších blogoch BigWay vám priblížime aj ďalšie najčastejšie dôvody, s ktorými sa pri prieskumoch konkurencie našich klientov stretávame. Omnoho pohodlnejšie sa však dostanete k tomuto obsahu vďaka nášmu šikovnému newslettru, stačí potvrdiť jeho odber.
Koniec Universal Analytics sa uskutoční už 1. júla 2024. Od tohto dátumu nebudete mať prístup k dátam a rozhraniam Universal Analytics, Google ich trvalo odstráni. Ak ste pracovali a vyhodnocovali svoje online aktivity v tomto nástroji máte poslednú možnosť exportovať svoje cenné historické údaje pre budúce použitie.
Pred konečným vypnutím služby Universal Analytics sa preto uistite, že ste exportovali všetky historické údaje, ktoré chcete zachovať a v budúcnosti sa k nimi chcete vrátiť.
Najjednoduchšia cesta sú screenshoty dát z Universal Analytics. Ak budete potrebovať iba niekoľko základných prehľadov je toto najrýchlejší a najmenej náročný spôsobom, ako zachovať svoje údaje.
Alternatívnou cestou je export dát do tabuliek Google priamo z rozhrania Analytics alebo prostredníctvom rozšírenia v tabuľkách Google.
Google Tabuľky môžete exportovať do Looker studia, kde si reporty prispôsobíte potrebám. Rozhranie looker studia sa dá prispôsobiť aj vzhľadu Universal Analytics. Tým, že dáta sa budú ťahať dynamicky z tabuľky, môže sa stať, že niekedy bude načítavanie dát trvať dlhšie. Avšak ak potrebujete sledovať väčší objem dát za rozdielne časové obdobia, je toto najlepšia voľba.
Taktiež dáta možno exportovať do cloudového úložiska. Táto cesta je technicky najnáročnejšia, pretože už hneď na začiatku treba mať splnenú niektorú z 2 vecí:
Musíme mať platenú verziu Analytics (360), aby sa dali dáta spárovať s cloudovým úložiskom BigQuery. Druhou cestou je zakúpenie dátového connectoru, ktorý sa platí na na mesačnej báze. Pomocou neho viete dostať dáta z UA rozhrania do BigQuery. Tieto nástroje sú finančne drahšie a využívajú ich najmä firmy s veľkým množstvom dát (takúto funkciu zabezpečuje napr. nástroj Supermetrics).
Úloha exportovania údajov z Universal Analytics pred vypršaním platnosti môže byť zdrvujúca, ale je lepšie niečo zachrániť, ako zostať paralyzovaný tým, že nepoznáte presný správny postup.
Podľa nášho názoru nemôžete urobiť chybu, ak svoje údaje UA exportujete do hárkov Google. Je to zadarmo, ide to ľahko a viete to urobiť aj sami.
Predsalen, aby ste sa mohli ľahšie rozhodnúť, čo exportovať, tu je niekoľko otázok, ktoré si môžete položiť:
Ak si stále nie ste istí, kde začať, je dôležité, aby ste aspoň niečo zachránili. Keď začnete, uvedomíte si, ktoré údaje sú pre vašu doménu najcennejšie. Je ľahké zaseknúť sa vo fáze rozhodovania a podniknutie krokov môže často pomôcť objasniť veci. Ak by ste pri zachraňovaní dát z Universal Analytics predsalen potrebovali pomôcť, neváhajte nás kontaktovať, radi vám v BigWay pomôžeme.
Počas nedávneho rozhovoru s našim partnerom SuperFaktúra sme prezradili, aké sú najčastejšie požiadavky klientov pri vývoji e-shopov a s akými výzvami sa stretávajú.
Ak ste majiteľ e-shopu a zaujíma vás, ako dokážeme zefektívniť vašu prácu na základe integrácie s platformou SuperFaktúra, prečítajte si náš rozhovor.
Jednou z hlavných požiadaviek, ktorú majú naši klienti je maximálna možná miera automatizácie a efektívnosť práce s E-shopmi, ktoré im tvoríme. Aj vďaka SuperFaktúre, ktorú dokážeme implementovať do našich ecommerce riešení spĺňame práve túto podstatnú požiadavku. Navyše vďaka rýchlej integrácii vášho nástroja či už cez API alebo plugin vieme ušetriť množstvo času už pri samotnom vývoji E-shopu, čo v konečnom dôsledku šetrí náklady aj našim klientom. Veľkú výhodu vidíme aj v dobre spracovanej dokumentácii, vďaka čomu dokážeme klientom implementovať ich špecifické požiadavky, ktoré má takmer každý náš klient.
Ako som spomínal už v úvode, veľkou výhodou a častokrát aj požiadavkou zo strany klienta je práve automatizácia faktúr. Takáto automatizácia dokáže ušetriť množstvo času aj menším E-shopom, s pár desiatkami objednávok, nehovoriac o väčších E-shopoch, ktoré musia spracovať stovky objednávok denne.
Predstavte si, že pre každú objednávku, ktorú dostanete musíte manuálne kopírovať všetky fakturačné údaje a údaje o produktoch. Pomocou SuperFaktúry to je plne automatizované a navyše eliminujete možnosť pomýliť sa či spraviť preklep.
Ako som spomínal, každý E-shop je jedinečný a preto aj možnosť nastavenia generovania zálohových či ostrých faktúr pri rôznych platobných metódach a stavov objednávky je veľkou výhodou.
Ak sa bavíme o úspore času, určite stojí za spomenutie aj možnosť vygenerované faktúry pripojiť priamo do mailu zákazníka, vďaka čomu odpadá správcom E-shopov povinnosť tlačiť každú jednu faktúru a pridávať ju fyzicky k objednávke.
Export pre kuriérske spoločnosti, je jeden z ďalších dôležitých bodov pre našich klientov. Riešení je vždy niekoľko a vyberáme ich tak, aby sme znova maximalizovali efektívnosť práce pre našich klientov, no zároveň mysleli aj na zákazníkov E-shopu.
Okrem efektívnosti práce s objednávkami je dôležité ponúknuť bežným zákazníkom nimi preferované spôsoby dopravy. Má to výrazný vplyv na celkovú mieru konverzií – teda či zákazník nakoniec na vašom E-shope nakúpi alebo nie.
Niekomu vyhovuje doprava kuriérom, je ochotný si priplatiť, potrebuje mať balík doma čím skôr a vie si balík prevziať, keď im kuriér zavolá, že je na adrese. Ďalšou možnosťou sú výdajné boxy, ktoré vyhovujú práve pri objednávkach kedy ste ochotný počkať s dodaním o niečo dlhšie, ušetríte na doprave a viete si objednávku vyzdvihnúť kedy to vyhovuje vám.
Ak riešime konkrénte napojenie a export dát pre dopravcov, tak pravidelne riešime integráciu na mieru cez API, prípadne pluginom, ak ho daný dopravca má vytvorený alebo veľmi obľúbená je možnosť exportu priamo zo SuperFaktúry, ktorú majú vaši klienti priamo v administrácii.
Riešení je aj pri tomto bode viacero a znova vyberáme to, ktoré sa danému E-shopu hodí najviac. Jednou z možností je tvorba faktúr priamo na E-shope, no následne ich je potrebné vytlačiť a účtovník ich musí manuálne nahrávať do svojho systému.
Druhou z možností je vytvorenie napojenia na mieru práve cez API pre staršie systémy, ktorých sa niektorí účtovníci nevedia vzdať. S tým sa už stretol určite každý. 🙂 Napojenie cez API je stále možné, no je zároveň o čosi časovo náročnejšie.
Jednou z najčastejších požiadaviek je práve napojenie na váš nástroj, vďaka čomu môžu jednotlivé faktúry a informácie pohodlne exportovať pre svojich účtovníkov, ktorí používajú každý iný software. Široká ponuka exportu dátových feedov je určite veľkou výhodou.
Párovanie platieb a faktúr sa snažíme zjednodušiť a urýchliť ako to len ide. Aj vďaka tejto “fičúrke” u nás v BigWay radi implementuje SuperFaktúru do E-shopov, ktoré pripravujeme.
Automatizácia párovania platieb odbremeňuje správcov E-shopov od množstva stresu a manuálnej kontroly, kedy tiež môžu spraviť chybu a navyše pri tom všetkom trávia kopec času.
Prepojenie s bankovým účtom a následne automatické párovanie objednávok je ďalším z bodov, ktorým sa oplatí pri tvorbe E-shopov venovať a nastaviť ich už hneď na začiatku.
Podľa spätnej väzby, ktorú mám od našich klientov, veľmi im vyhovuje, že majú prehľad o uhradených objednávkach aj priamo v administrácii SuperFaktúry a zároveň ich kolegovia, ktorý spracujú objednávky vidia priamo v E-shope, ktorá objednávka je uhradená a môžu ju pripraviť na odoslanie.
Vo všeobecnosti sa stretávame s dvoma typmi. Tým prvým sú E-shopy alebo firmy, ktoré už niekoľko rokov fungujú a rozhodli sa začať predávať v online priestore. Tento typ klienta má už častokrát zabehnuté fakturačné riešenie a nie je veľmi otvorený pre zmenu. Teda v týchto prípadoch riešime implementáciu a prepojenie E-shopu a fakturačného systému cez API.
Druhým typom s ktorým sa stretávame sú práve začínajúci podnikatelia a firmy, pre ktorých sú bežné fakturačné software príliš robustné a aj cenovo náročnejšie. Preto najčastejšie siahajú po SuperFaktúre, ktorá je pre nich intuitívna, jednoduchá, šetrí im čas a zároveň je aj cenovo oveľa dostupnejšia.
Mnohokrát sa stretávame s požiadavkou implementácie SuperFaktúry na naše E-shopy aj na základe odporúčaní, ktoré dostanú naši klienti od svojich známych či obchodných partnerov. Zatiaľ sme sa s požiadavkou odpojenia SF nestretli, teda verím, že sú s vašim software-om spokojní.
Veľa našich klientov spadá práve do tejto kategórie, kedy už nejaký E-shop prevádzkujú. Častokrát ich je niekoľko. Aj v tomto prípade sa rozhodujeme medzi štandardnými dvoma možnosťami, ktoré som už spomínal niekoľkokrát vyššie. Buď cestou napojenia na mieru na niektorý z robustnejších, prípadne starších účtovných systémov, kde je implementácia o niečo náročnejšia. Je nutné nastaviť a otestovať presun dát z E-shopu do účtovného systému a opačným smerom. Pričom v tomto prípade prichádza do testovacích scenárov viacero E-shopov naraz. Pri týchto softwaroch však často musia klienti mať viacero účtov pre každý z E-shopov čo im výrazne sťažuje prácu.
Druhou možnosťou je napojenie na SF, ktoré ako som spomínal je z nášho pohľadu programátorov o niečo jednoduchšie a rýchlejšie. Zároveň podľa feedbackov od našich klientov mám informáciu, že im výrazne vyhovuje mať iba jedno konto (a jeden poplatok) pod ktorým môžu mať viacero svojich E-shopov.
Klasické “ostré” faktúry su samozrejme typické pre väčšinu E-shopov, ktoré predávajú B2C, teda koncovým spotrebiteľom. Veľkú výhodou napojenia SF vnímame práve pre B2B E-shopy.
Sú to E-shopy pre ktoré vytvoríme aj (alebo iba) veľkoobchodné rozhranie, kde sa môžu partneri našich klientov jednoducho registrovať a následne nakupovať za svoje veľkoobchodné ceny. Týchto cenových hladín, je možné nastaviť niekoľko. Dokonca každý partner môže mať odlišné ceny vo svojej veľkoobchodnej sekcii. A toto je práve scenár, kedy prichádzajú do nákupného procesu zálohové faktúry.
Zálohové faktúry majú svoj význam práve pri obchodovaní B2B a drvivá väčšina klientov, ktorým sme vyvíjali takýto E-shop malo práve požiadavku na možnosť vytvorenia týchto typov faktúr a až následne generovanie ostrej faktúry. Tak ako to bolo pri párovaní platobných metód a stavov objednávky, aj pri zálohovej faktúre si môže klient vybrať za akých podmienok sa má vytvoriť.
S upomienkami o úhradách sa stretávajú minimálne, najčastejšie to riešia “štandardne” a to klasickým telefonátom alebo mailom zákazníkovi, ktorý vytvoril objednávku.
Toto je ďalšia z “fičúriek” SF, kde vidím veľký potenciál ako šetriť čas (častokrát aj nervy 🙂 ) a automatizovať aj túto činnosť. Zároveň je to za mňa skvelý spôsob ako minimalizovať počet neplatičov na E-shopoch.
Ak sa tieto upomienky dajú odosielať navyše cez SMS, je to skvelé, nakoľko neskončia niekde v spame a zákazník si toto upozornenie všimne oveľa skôr.
Áno, možnosť personalizovať svoje faktúry je v rámci budovania brandu našich klientov veĺmi podstatné. Chcú využiť každý priestor, kde môžu posilniť svoju značku a povedomie o nej. Navyše je to aj veľké pozitívnom vzhľadom na ich zákazníkov, ktorí nedostanú iba ďalšiu čierno-bielu faktúru.
Aj pridanie loga, úprava faktúry do brandových farieb či nastavenie fontu sú detaily, ktoré ich zákazníci ocenia a pomôžu im budovať vzťahy.
Otázky ohľadom legislatívy dostávame pomerne často. Nakoľko sme marketingová agentúra, tak v tomto bode odporúčame našich klientov skôr na právnikov či účtovníkov, ktorí majú v oblasti legislatívy lepší a aktuálnejší prehľad. Bohužiaľ sú konzultácie u týchto kancelárií cenovo náročnejšie a nie každý klient si je ochotní za to zaplatiť.
Tuto oceňujem aj váš prístup a pomoc klientom, kedy legislatívne špecifiká a náležitosti na faktúre riešite priamo za nich a nemusia tak sledovať každú novelu či úpravu v zákone. Aj toto sú za mňa plusové bodíky, vďaka ktorým dostávame častokrát požiadavky na implementáciu SF na naše E-shopové riešenia.
Maximálna automatizácia a šetrenie času považujú správcovia a majitelia e-shopov za veľkú výhodu. Prepojenie SuperFaktúry na naše e-shopy hodnotia klienti práve vďaka týmto prednostiam veľmi pozitívne. Vďaka integrácii dokážeme automatizovať, personalizovať, upomienkovať, importovať a exportovať kvantum dát, a zároveň dodržiavať legislatívu.
Sme hrdí na to, že dokážeme pomáhať našim klientom efektívne riadiť svoje e-shopy a rásť.
Ak chcete patriť medzi nich, kontaktujte nás. S radosťou vám navrhneme riešenie na mieru.
Google Consent Mode je medzi marketérmi a analytikmi stále horúcou témou, najmä preto, že od marca 2024 bude consent mode viac menej povinný. Ak vaša web stránka, či aplikácia zhromažďuje údaje na marketingové účely pomocou reklamných služieb spoločnosti Google určite vás consent mode neobíde, najmä teda jeho najnovšia verzie consent mode v2.
Consent mode umožňuje upraviť správanie tagov Google na základe udelených súhlasov používateľov a umožňuje spoločnosti Google modelovať medzery v dátach.
Vo verzii V2 sú pôvodné zbierané signály (ad_storage pre reklamné súbory cookie a analytics_storage pre analytické súbory cookie) doplnené o dva ďalšie signály:
Na rozdiel od ad_storage a analytics_storage nemajú tieto signály funkčný vplyv na to, ako sa tagy (skripty) správajú na webstránke. Sú to iba dodatočné parametre odosielané do rozhrania Google, ktoré určujú akým spôsobom bude možné súhlasy používateľov použiť na reklamu.
Takže zatiaľ čo ad_storage a analytics_storage sú kvalifikátory pre tok dát (keďže riadia, ktoré tagy sa posielajú s pingmi), ad_user_data a ad_personalization sú len inštrukcia pre Google, ako má údaje spracovať.
Google Tag Manager pracuje s 2 rozdielnymi kontrolami súhlasov.
Integrované kontroly súhlasu („Built-In Consent Checks“) obsahujú zoznam všetkých stavov súhlasu, ku ktorým má kód šablóny značky prístup bez nutnosti úpravy. V prípade GA4 a Google Ads značiek integrované kontroly súhlasu umožňujú odosielanie tzv. cookieless pingov, ktoré môžeme veľmi laicky nazvať „anonymizované dáta“, ktoré slúžia na modelovanie dát v prostredí serverov Google Analytics IV.
Kontroly doplnkového súhlasu určujú, aký ďalší potrebný súhlas značka potrebuje k jej aktivácii. Keď sa spustí spúšťač značky, ak má niektorý z uvedených stavov súhlasu zamietnutý stav, značka sa nespustí.
Napríklad, aj keď sú tagy Google Analytics 4 citlivé na všetky štyri signály režimu súhlasu. (ad_storage, analytics_storage, ad_user_data a ad_personalization), majú integrované kontroly súhlasu len pre analytics_storage a ad_storage. Prečo? Pretože to sú jediné stavy súhlasu, ktoré skutočne menia spôsob akým sa spúšťajú značky. ad_user_data a ad_personalization sú príznaky URL, ktoré sa automaticky pridávajú do požiadaviek GA4.
Nové parametre nemajú v consent mode vážnu výhodu. Každá implementácia bude vyžadovať pozitívny súhlas používateľov na použitie údajov na akýkoľvek reklamný účel.
V rozšírenej implementácii existuje stále silná výhoda, ako napríklad odosielanie a zhromažďovanie cookieless pingov, čo nám umožňuje používať agregované údaje v nástrojoch Google.
To je stále nejasné. Pokiaľ neimplementujete consent mode je pravdepodobné, že možnosti vytvárania publík a remarketingu budú pre údaje zozbierané z vašej webstránky obmedzené, ak nie priamo zakázané.
Rovnako nefunkčné bude aj prepojenie medzi službou Google Analytics 4 a Google Ads v oblasti importu a využívania publík GA4 v rámci reklamných kampaní.
Zatiaľ však nie je jasné, či a do akej miery bude ovplyvnené sledovanie konverzií. Keďže meranie konverzii sa nespolieha na zber údajov o používateľoch, je možné, že bude do určitej miery fungovať aj naďalej.
V každom prípade, ak chcete využívať analytické a reklamné služby spoločnosti Google, dôrazne odporúčame, aby ste si čo najskôr implementovali consent mode na váš E-shop či webstránku.
Menu kebab, známe aj ako zvislé menu s tromi bodkami, je ikona, ktorá sa používa na otvorenie ponuky s ďalšími možnosťami.
Pochádza z jazyka Material Design spoločnosti Google a je určené na otvorenie menšej inline ponuky.
Meatballs menu je horizontálne menu s tromi bodkami, ktoré sa vďaka svojej vodorovnej polohe ľahšie opakujú. Z toho dôvodu sa toto menu v aplikáciách často používa pre elementy, ako sú tabuľky alebo iné horizontálne orientované prvky.
Menu, pomenované podľa jedla v krabičke nazývanej po japonsky bentóbako, najčastejšie nájdeme v pravom hornom rohu. Zvyčajne sa používa na otvorenie ponuky s rôznymi aplikáciami alebo funkciami v rámci toho istého produktu.
Ako už napovedá názov, toto menu vyzerá ako žemľa s mäsom vo vnútri. Ikona hamburgera sa obyčajne nachádza v hornom rohu mobilných aplikácií a užívateľov informuje, že okrem týchto troch riadkov je ešte čo preskúmať.
Odvodený od ikony hamburgera s dvomi horizontálnymi riadkami namiesto troch.
Alt burger nájdeme v mobilných aplikáciách umiestnený na rovnakom mieste ako známejšie „hamburger menu“.
Zatiaľ čo hamburgerové menu pozostáva z troch riadkov rovnakej dĺžky naskladaných na sebe, menu doner pozostáva z vertikálneho stohu troch riadkov rôznych dĺžok.
#SHORTIES predstavuje koncept krátkych článkov s radami, tipmi a cennými informáciami z oblastí marketingu, e-commerce a webdizajnu. Ak potrebujete s niečím poradiť, neváhajte nás kontaktovať. Marketingová agentúra BigWay je tu pre vás.