Wood & Moss je značka, ktorá sa zaoberá výrobou a predajom dekoratívnych lamiel, interiérových doplnkov a výrobkov z machu.
Po spustení ostrej prevádzky E-shopu bolo potrebné túto značku dostať do povedomia potenciálnych klientov a rozbehnúť nákupy priamo cez E-shop. Zároveň zvýšiť dopyt po montáži a predaji stenových lamiel, ktoré sú špecifickým produktom a potrebujú priamu komunikáciu s potenciálnym klientom.
Takmer všetci ľudia sa doma alebo v kancelárii radi obklopujú kúskom prírody. Obzvlášť sa potešia, keď sú tie kúsky skutočne prírodné a originálne. Čo nám však do karát nehralo bolo, že o našom klientovi, ktorý sa zaoberá výrobou a predajom presne takýchto prírodných výrobkov z machu či dekoratívnych lamiel, zatiaľ veľa ľudí nevedelo.
Projekt mal na trhu bezpochyby potenciál, aby však mohol rásť v online priestore, potreboval pomoc špecialistov.
V prvom rade sme klientovi navrhli nový dizajn e-shopu, ktorý by spĺňal očakávania zákazníkov a zároveň by pôsobil moderne a elegantne ako produkty, ktoré predáva. Po ostrom spustení e-shopu sme sa pustili do prípravy online kampaní.
Vypracovali sme analýzu trhu a na základe nej vytvorili mediálnu stratégiu PPC kampaní a komunikačný plán na sociálnych sieťach Facebook a Instagram, ale aj v reklamnej sieti Google Ads. A ako to, teda celé vyzeralo?
Šťastie praje pripraveným! Novú značku sme na vstup do online prostredia poriadne vyzbrojili. Vypracovali sme analýzy kľúčových slov, konkurencie, ale aj cieľových skupín relevantných pre klienta.
Ako najvhodnejší online mix sme zvolili inzerovanie cez Google vo vyhľadávaní, Google nákupoch a obsahovej sieti. Zoptimalizovali sme aj nákupný feed pre Google Merchant Center.
Zamerali sme sa na optimalizáciu textov, aby boli z hľadiska vyhľadávania, čo najrelevantnejšie a z obsahového hľadiska, čo najvecnejšie pre potenciálnych zákazníkov.
„Kto značku nepozná, pravdepodobne u nej ani nenakúpi.“ Svätá pravda. Preto sme povedomie o značke svedomite šírili prostredníctvom Google display formátom a sociálnym sieťam.
Vďaka Google Ads kampaniam a stálou komunikáciou na sociálnych sieťach, sa nám už v priebehu prvých 2 týždňov podarilo získať viac než 360 000 zobrazení. Čo to však znamenalo pre klienta?
Vysoká návštevnosť bola z dôvodu správneho cielenia aj vysoko relevantná. Počas tohto obdobia miera okamžitých odchodov zo stránky nepresiahla ani 0.5 %, počet stránok na reláciu sa zvýšil o 20 % a celková miera zapojenia dosiahla 52.9 %.
Po uplynutí 2 týždňovej lehoty, ktorú je potrebné nechať pre správny machine learning a následnú automatizáciu kampaní, sme začali s optimalizáciou. Pomocou zasiahnutia nových cieľových skupín, úpravou umiestnení, vylučovaním kľúčových slov a retargetingom sa nám podarilo tieto čísla udržať v rovnakých metrikách počas celého, niekoľkotýždňového trvania brand awareness fázy.
Taktiež sa nám podarilo navýšiť aj softové nákupné konverzie, ktoré vypovedali o nákupnej ceste našich zákazníkov. Aj táto metrika mala naprieč časom stúpajúci vývoj.
Po uplynutí brand awareness fázy sme vďaka získaniu relevantných dát, dokázali bližšie špecifikovať, kto je naša cieľová skupina, kde sa vyskytuje, a aké má záujmy. Navyše sme zistili cez aké zariadenie, kanál či platformu interaguje najlepšie.
Na základe dát sme kampaňovo rozbehli aj Think a Do fázu, kedy bol našim primárnym cieľom samozrejme predaj. Už počas prvých týždňov Think fázy bol viditeľný nárast celkových výnosov, ktorý mal naprieč časom tendenciu zvyšovania.
Nezvyšovali sa však len výnosy/predaje na e-shope, ale aj priame kontaktovanie predajcu, čo bolo tiež jedným z cieľov. Niektoré služby nášho klienta si totiž vyžadujú osobnú konzultáciu, zameranie a návrh cenovej ponuky. V takých situáciách by to bez priameho kontaktu na predajcu nešlo.
A čo keby vám povieme, že to nemusí byť ani ťažké a ani drahé? Pozrite sa ako sme na tom stáli v porovnaní s konkurenciou. Do reklamných aukcií klient vstupoval so zvučnými značkami ako Merkury Market, Mall.sk, OBI, SIKO či IKEA.
A že sa mu darilo! Veď to môžete posúdiť aj sami.
Počas obdobia kampaní sme nepridávali produkty ani sme výrazne nemenili ceny. Najväčšími rozdielmi bol nárast a rýchlosť predajného procesu. Vďaka optimalizácii kampaní a sledovania čo robia potenciálni zákazníci na e-shope sa nám darilo urýchliť nákupný proces, zvýšiť záujem o produkty a tak zvýšiť aj celkové predaje a výnosy. Medzimesačný nárast výnosov sa priemerne zvyšoval o 152 %.
Teraz vidíte, čo sme za relatívne krátku dobu spoločne s klientom dokázali. Ak ste doteraz váhali, či je online priestor to pravé miesto pre vás, veríme, že sme vás presvedčili. Či už budete potrebovať pomôcť s vytvorením vizuálnej identity, tvorbou e-shopu, či PPC kampaňami pre vašu značku, sme tu pre vás.
Tešíme sa na spoluprácu a úspešné projekty!