Všade okolo nás sa nachádzajú logá. Čosi, čo si však málokedy uvedomujeme, je ich rozdielna životnosť a aktuálnosť. Logá vznikajú v rozličnom čase a počas svojej existencie komunikujú odlišné ciele značiek. Časom sa dokonca môžu osamostatniť natoľko, že sa zmenia na ikony. Príklad si môžeme vziať z loga pre Nespresso, ktoré kombinuje elegantný dizajn iniciály s jasným odkazom na prémiovú kvalitu kávy. Logo Nespresso je jednoduché, ale zároveň sofistikované, čo odráža hodnoty značky a jej zameranie na cenovo drahšie kávové produkty. Podobne aj logo Lacoste s ikonickým krokodílom, je ľahko rozpoznateľné a spája sa s kvalitou a športovou eleganciou.
Zdanlivá jednoduchosť a čitateľnosť býva výsledkom vývoja a zlepšujúcej sa rozpoznateľnosti značky. Spomenuté logá sú príkladmi toho, ako môže byť správne zvolený symbol efektívnym nástrojom na komunikáciu identity značky. Prvým predpokladom moderného loga je aj z toho dôvodu východiskový základ, ktorý často spočíva v symbolike. THG Elektro od nás dostalo siluetu rušňa v pohybe. Pretože klient pôsobí v oblasti železničnej výstavby a konkrétne železničnej trakcie, do loga sme dostali hybridný princíp logotypu a symbolu. Dôvod? Ak by sa v budúcnosti značka vyvíjala ďalej a potvrdzovala si svoju trhovú pozíciu, práve tento symbolický základ bude rozhodovať o tom, do akej modernej podoby sa logo vyvinie vo svojom životnom cykle.
Modernita loga v praxi znamená, že logo zostáva aktuálne aj po piatich, desiatich či niekedy dokonca viac ako sto rokoch. Nadčasovosť je preto ďalším dôležitým aspektom moderného loga. Nadčasové logá, ako napríklad logo Lacoste, ktoré sa používa už od roku 1933, dokazujú, že jednoduchý a čistý dizajn môže byť trvácny. Podlieha úpravám, to áno, no ani tie nepopierajú svoj základ. Samotný krokodíl je aj dnes pre mnohých skôr hádankou, pretože zdanlivo nesúvisí s názvom značky. Z histórie však vieme, že krokodíl bol prezývkou hlavného zakladateľa značky, ktorým bol René Lacoste.
Popri nadčasovosti existuje ako ďalší princíp moderného loga aj skratkovitosť, ktorá naznačuje povahu značky cez jej atribút. Pri Lacoste to bola kvalita mrštnosti, bojovnosti a pohotovosti, časom úplne nezávislá od svojho pôvodu v prezývke zakladateľa. Podobná nezávislosť je viditeľná pri tvorbe loga Luxury Chalet Smokovec. Severskú pohodu a jednoduchosť pobytu v prírodnom prostredí vyjadrila scenéria lesnej chaty, geometricky však zámerne pripomína pohorie. Čo napokon dostatočne objasňuje zámer značky aj bez toho, aby v budúcnosti bolo vidieť celý názov značky.
Život značky a s ňou súvisiaceho loga skrátka nie je lineárny proces, ale skôr séria transformácií a adaptácií. Moderné logo zostáva v každom období vizuálnym prejavom týchto zmien. Z toho dôvodu jeho vývoj odráža rast a evolúciu značky. Príklady z našej vlastnej praxe nám ukazujú, že moderné logo musí byť flexibilné a schopné prispôsobiť sa premenlivým podmienkam na trhu. Malo by mať predpoklady na simplifikáciu, no niesť v sebe také znaky, ktoré mu dovolia vyvíjať sa v súlade s meniacimi sa požiadavkami na kvalitu grafického dizajnu.
V BigWay sa špecializujeme na vizuálne systémy a firemné identity, ktoré sú naprieč všetkými kanálmi spoľahlivo rozpoznateľné a predovšetkým konzistentné. Vychádzame pritom z osvedčených štandardov, ktoré z dlhodobého hľadiska zaručia firmám stabilnú pozíciu na trhu. A čo je pre vás najlepšie, naše know-how sa dá objednať. O logách a ich vývoji sa dočítate aj v ďalších našich príspevkoch. Omnoho pohodlnejšie sa však dostanete k tomuto obsahu vďaka nášmu šikovnému newslettru, stačí potvrdiť jeho odber.