PPC je jeden z najrozšírenejších pojmov v digitálnej reklame. Lepšie povedané je to jeden z modelov platenia za reklamu na internete.
Pay Per Click alebo Platba za kliknutie je jedna z metód platenia, ktoré nájdete v dnešných reklamných sieťach. Tieto reklamné siete Vám účtujú poplatok iba vtedy, keď ich návštevník klikne na vašu reklamu. Neplatíte teda za zobrazenie (CPT - Cost Per Tousand), ale iba za vykonanú akciu. Teda platíte až za návštevníka webu a nie niekoho, kto vašu reklamu iba uvidí.
Tento druh reklamy je jedna z najpopulárnejších možností ako sa zobraziť potenciálnych zákazníkom. Veľmi obľúbená organická návštevnosť môže byť síce lacná, ale nemusíte sa dostať na prvé stránky vyhľadávania. Práve vďaka platenej reklame si môžete tieto pozície kúpiť. Aj preto je reklama vo vyhľadávačoch jednou z najobľúbenejších PPC reklám.
Niekoľko dôvodov prečo používať PPC reklamu: