Marketingová agentúra BigWay logo

Ako vám sociálne siete pomôžu s predajom v B2B segmente

Existujú jednoduché spôsoby, s ktorými dokážete priamo alebo nepriamo nakopnúť váš biznis a vyťažiť zo sociálnych sietí maximum, ktoré vám tento priestor ponúka. 

Plán

Je potrebné ujasniť si ciele, ktoré chcete dosiahnuť na sociálnych sieťach. Je váš primárny cieľ predaj? Budovanie brandu? Prípadne oboje? Na základe cieľov potom budete vedieť lepšie nastaviť kampane a definovať aktivity, ktoré budete vykonávať. 

Pri práci so sociálnymi sieťami majte na zreteli, že s nimi treba pracovať rafinovanejšie a nebrať ich len ako hardsellový nástroj. Popri kampaniach je nemenej dôležitý aj obsah publikovaný do feedov. Tu by malo byť vaším hlavným cieľom budovanie komunity. Podstatné pritom ale nie je číslo počtu fanúšikov a followerov, ktoré vám svieti v profile, ale naopak kvalita obsahu a miera interakcie, ktorú dokážete podnietiť. Pracujte na tom, aby mal divák pozitívnu interakciu a skúsenosť so značkou, pretože vracajúci sa zákazník je vždy lacnejší, ako úsilie na získanie nového.  

Nezabudnite si dôkladne rozsegmentovať svoju cieľovú skupinu, aby ste vedeli, na koho a kde máte na sociálnych sieťach cieliť reklamu. 

Testujte, optimalizujte a adaptujte

Nebojte sa testovať. Testovanie je najlepšia cesta, ako zefektívniť výkonnosť vašich kampaní na sociálnych sieťach. Testovať môžete texty v reklamách, grafiku, zacielenie kampaní, prípadne zameranie kampaní.

Pomocou testovania môžete postupne zisťovať, čo funguje a čomu sa v budúcnosti vyhýbať. Najhoršie, čo môžete spraviť je zapnúť kampane a nechať ich bežať svojím vlastným životom. 

Pravidelné testovanie a optimalizácia obsahu

Vyberte si správne platformy

Často býva túžbou marketingového oddelenia prítomnosť značky na každej existujúcej sociálnej sieti. Logika hovorí, čím viac, tým lepšie. Táto stratégia však platí len vtedy, ak dokážete vyprodukovať dostatok kvalitného a jedinečného obsahu pre každú z týchto sociálnych sietí.  Marketingový rozpočet to nie vždy umožňuje, preto si strategicky vyberte len pár sociálnych sietí a venujte sa im naplno. 

Výber by mal byť podmienený povahou značky, resp. produktu/služby i prítomnosťou cieľovej skupiny. Nebojte sa experimentovať aj s netradičnými platformami pre reklamu, ktoré sa v súčasnosti tešia veľkej obľube. Napríklad nová hviezda medzi sociálnymi sieťami Tik Tok alebo naopak stálica v našich smartfónoch Messenger. Nezabudnite však zvoliť vhodnú, ideálne natívnu formu reklamy, aby ste nevyvolali opačnú emóciu.

Uľahčite ľuďom nákup 

Zjednodušte ľuďom prístup k vašim produktom a informáciám o vašich službách. Môžete napríklad označovať produkty v príspevkoch, prípadne si nahrať na Facebook a Instagram vaše produkty z e-shopu a uľahčiť tak ľuďom hľadanie produktov, ktoré ponúkate. 

Komunikácia správneho a relevantného obsahu

Čo oko nevidí, to zákazník nekúpi

Sociálne siete sú dnes bezpochyby jedným z najobľúbenejších reklamných kanálov. S tým súvisí aj enormný počet inzerentov a obsahu, ktorý na nich denne pribúda. Ak sa v tejto spleti nechcete stratiť, je dôležité vystúpiť z radu obyčajných generických príspevkov. Pokiaľ nemáte unikátny obsah, zaujmite formou. Dajte si záležať na krásnych vizuáloch, dynamických videách, na vlastnej produkcii či kreatívnych formátoch. 

Facebook dokonca má nakupovanie priamo v rozhraní Instagramu a Facebooku. Objednávku si už nebudete musieť vyklikávať v e-shope, ale vytvoríte a zaplatíte ju priamo na sociálnych sieťach. 

Nepodceňujte B2B cieľovú skupinu

Mnohí sa domnievajú, že pre B2B sféru nie sú sociálne siete vhodným nástrojom. Opak je ale pravdou, stačí sa len zamyslieť, kde sa vaši potenciálni klienti nachádzajú. Je vaším odvetvím napríklad IT alebo bankovníctvo? Manažéri z tejto oblasti dú denne aktívni na LinkedIne. Ponúkate tovar pre prevádzky v beauty segmente? Ich majiteľov s veľkou pravdepodobnosťou nájdete na Instagrame. Nech je váš produkt určený pre kohokoľvek, títo ľudia takmer určite majú Facebook a vďaka rozšíreným možnostiam cielenia ich ľahko zasiahnete so svojím reklamným posolstvom.

Remarketing

Viac ako 95 % návštevníkov webu nevykoná objednávku alebo dopyt okamžite. Využívajte preto remarketing. Pomocou remarketingových kampaní dokážete cieliť na ľudí, ktorí boli na vašej webovej stránke a tým sa im môžete pripomínať prostredníctvom bannerov konkrétnych produktov, ktoré si prezerali v eshope. 

Zlepšite mieru konverzie vďaka remarketingovým kampaniam

Buďte autentickí

Éra skostnatelých statusov, fotiek z fotobanky a odpovedí typu „váš podnet preveríme“ je dávno za nami. Dnes ľudia očakávajú od značky autenticitu. Venujte dostatočnú pozornosť tvorbe obsahu. Ukážte váš produkt či službu v skutočnom svetle. Predávate tenisky? Namiesto fotky na bielom pozadí ich nafoťte na skutočných ľuďoch. Tepujete koberce? Namiesto postu s veľkým nápisom zľava ukážte fotky pred a po využití vašich služieb. Predávate mäso z bio chovu? Natočte video, aký šťavnatý steak si z neho ľudia vedia pripraviť. Autentickí buďte aj pri customer servise. Venujte individuálnu pozornosť každému podnetu a transparentne ho vyriešte. 

Konzistentnosť - dbajte na ňu

Marketing na sociálnych sieťach si vyžaduje dávku trpezlivosti, odhodlania a vytrvalosti. Ak neplánujete sponzorovať príspevky 500 eurami na každý post, nečakajte zázraky cez noc. Úspech sa dostaví, ak budete konzistentní v komunikácii a rovnako nepodceníte ani kvalitný customer servis. Ľudia si potom rýchlo zvyknú, že môžu s vašou značkou pohodlne interagovať aj na sociálnych sieťach a za predpokladu pozitívnej skúsenosti to budú radi zdieľať aj medzi svojich známych. Ak sa nevzdáte príliš rýchlo, čísla vo vašich štatistikách budú postupne rásť smerom nahor.

Ušetrite čas

V dnešnej dobe sa už veľa vecí a úkonov dá automatizovať. Výnimkou nie sú ani sociálne siete. Napríklad na Facebooku alebo Instagrame nemusíte vytvárať príspevky a grafiku ku každému produktu zvlášť, ale môžete využiť automatizáciu pomocou feedov. Vďaka nim si viete na spomínané sociálne siete importovať produkty z vášho e-shopu, ktoré sa budú automaticky aktualizovať v kampaniach na základe dostupnosti v e-shope. 

Využiť môžete aj rôzne tooly, ktoré vám ušetria hodiny práce na sociálnych sieťach. Ten môžete využiť efektívnejšie niekde inde. Medzi tooly, ktoré odporúčame sú napríklad Boosterberg na automatizáciu boostovania príspevkov na Facebooku a Instagrame, prípadne Zoomsphere, ktorý vás odbremení od plánovania a publikovania príspevov a zjednoduší aj community management či monitoring zmienok o značke.

VOLAJTE. PÍŠTE. STRETNIME SA.
Marketingová agentúra s výsledkami BigWay

Marketingová agentúra s výsledkami

linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram